50 & Fit in Leidschenveen!

Je bent opzoek naar een goede sportschool die niet ver van je huis is. Vaak denk je bij grote steden aan sportscholen in het centrum en is het toch te ver reizen. Gelukkig zijn er in Leidschenveen genoeg opties om fit te blijven. Ben je daarnaast ook opzoek naar tips om als 50-plusser fit te blijven en verschillende oefeningen te doen? Lees dan snel verder! 

Keuze sportschool 

Allereerst wil je een sportschool kiezen bij je in de buurt. Je kunt online zoeken op sportschool Leidschenveen en verschillende sportscholen vergelijken met elkaar. Lees je goed in over alle mogelijkheden die iedere sportschool aanbiedt. Sommige sportscholen hebben een zwembad en zwemmen is één van de activiteit die je kunt uitvoeren. Twijfel je nog over je keuze? Plan een afspraak in en ga langs voor een rondleiding. Neem een lijst mee met al je vragen en na de afspraak kun je beslissen voor welke sportschool je kiest. 

Fysiotherapie 

Tijdens het sporten komt het weleens voor dat je een oefening verkeerd uitvoert. Daarnaast kan het ook zijn dat je last hebt van je gewrichten en om deze reden wilt sporten. Het is hierbij belangrijk dat je langs een fysio gaat. Een ideale oplossing hiervoor is een sportschool uitkiezen waar je ook een fysiotherapeut hebt. Wil je weten of dit bij jou in de buurt mogelijk is? Zoek dan op fysiotherapie Leidschenveen. Zijn er speciale vormen van fysiotherapie die je moet volgen van je huisarts? Vraag dit na bij de sportschool. Alles in één gebouw hebben maakt het voor jou makkelijker en leuker om te gaan sporten. 

Tips

Begin altijd rustig met sporten. Heb je een lange tijd niet gesport en ben je veel spiermassa verloren? Begin dan niet gelijk op hetzelfde niveau waar je gestopt bent. Stap voor stap kun je het sporten opbouwen en ben je weer op het niveau waarmee je wilde beginnen. Ga je vaker? Dan kun je dit proces versnellen. 

Zorg ervoor dat je altijd een goede warming-up doet. Hoe ouder je wordt, hoe stijver je gewrichten en pezen worden. Je warmt niet zo snel en makkelijk op als je begint met trainen. In de winter duurt een warming-up vaak langer, omdat het kouder is. Behalve een uitgebreide warming-up, dien je ook rekening te houden met langer herstel. Je spieren herstellen namelijk trager en dit betekent dat je meer tijd tussen training moet nemen. Denk hierbij aan minimaal twee dagen herstel. Om deze reden is een full body workout een verstandige workout die je altijd kunt doen. Je hele lichaam trainen zorgt voor een betere houding en je gebruikt meer functionele kracht. 

Vergeet ook niet om bescherming mee te nemen. Polsbeschermers tijdens krachttraining besparen je veel klachten. Heb je last van je knie of rug? Zorg ervoor altijd een knie- of rugbrace om te doen. 

We hopen dat je een leuke sportschool hebt uitgekozen en we wensen je veel sportplezier! 

Reageer op dit artikel
Meer van Redactie Pluswijzer

ARTzaanstad op Hembrugterrein

In het weekend van 16 tot en met 18 juni is de...
Lees meer